2010. május 19., szerda

Az időjárásra hangolva

Colours of the storm











Borúsak, szürkék, mogorvák a színek, amiket most használok egy párnahuzat készítéséhez... De ha rásüt a nap az anyagdarabkákra, mindjárt barátságosabb képet mutatnak.
Tegnap, miközben rendet raktam az anyagos szekrényemben, egymás mellé került egy csomó dirib-darab a nagymamám vászon törlőkendőiből, 25 cm maradék a nappali függönyéből és a fiam lyukas térdű farmerja. Jó volt látni ezeket a színeket együtt, valami ötlet körvonalazódni kezdett bennem. Kerestem még fekete lenvásznat és grafitszürke bársony darabkákat. Próbaként elkészítettem pár hatszöget, de olyan jólesett látni, ahogy gyülekeznek az asztalon, hogy már a kétharmadával el is készültem. Este még játszottam egy kicsit a színekkel, mintákkal, többféle variációban is egymás mellé tettem a darabkákat. Végül eldöntöttem, hogy most melyiket varrom meg, de biztos, hogy a többi változatot is elkészítem idővel, mert bizony választani nem tudtam közülük :)

I think I'm a bit foolish because I hate this stormy and gloomy weather but I'm inpired by its colours...
Yesterday I found some fabrics in shades of grey while I was making order in my study. There were little pieces of my grandma's linen clothes, 25 cm rest of the livingroom curtain and one of my son's ragged jeans. I searched black linen and graphite grey velvet, too. I'm going to sew hexagon quilt pillow-case. It's a very big fun to make various patterns from these tiny colour patches, I love it :)

7 megjegyzés:

  1. Mindig csoda kerül ki a kezeid közül.. :D Mekkorák a nagyik?

    VálaszTörlés
  2. Köszi Vacskamati :) A kis hatszögeket 8x8 cm-es anyagdarabkákra férceltem rá. Pepecs munka...

    Szentpyr, izgalmas lesz kézzel összeöltögetni a hatszögeket. És az is, hogy mennyire leszek kitartó...

    VálaszTörlés
  3. Nagyon kíváncsi vagyok a végeredményre! Ezek a szürkék egyre kedvesebbek!

    VálaszTörlés
  4. Tündérlátta, én is :) Jó lenne már készen látni a párnahuzatot...

    VálaszTörlés
  5. Annás,nekem már ezt megcsinálni sem lenne kitartásom!Micsoda türelmed van!Biztosan nagyon szép lesz!Nagyon ügyesen bánsz a szürkékkel!

    VálaszTörlés
  6. Ehhez technikához tényleg kell egy kis türelem és kitartás, mert kézzel kell varrogatni... Majd meglátjuk, mikorra lesz kész. Szerencsére csak 35x35 cm-es a párnahuzat :) A szürkéket pedig nagyon szeretem, főleg ezeket a poros, barnás árnylatokat. Nem olyan hidegek, mint a kékesszürkék, hanem kedvesek, barátságosak.

    VálaszTörlés