2009. február 26., csütörtök

Mániák

Még, hogy nekem valamiféle mániám lenne... Ez csak természetes. Azt hiszem, borzalmas dolog lenne szenvedélyek nélkül élni.
Ágitól érkezett hozzám a körkérdés, milyen mániákkal rendelkezem. Lássuk csak szép sorjában:

Macskamánia
Imádom a macskákat, teljesen odavagyok értük. Amikor gyerek voltam, a lakótelepi lakásból csak azzal a feltétellel voltam hajlandó kertes házba költözni, hogy lehet saját cicám. A nagyszüleimnek mindig volt macskájuk, de egy saját cirmos az egészen más! Így megkaptam az első cicámat: fekete volt és Jerrynek hívták. Aztán az egyetemi kollégiumban is lakott velünk macska, mindenki őt kényeztette. Amikor az első egyszobás lakásunkban laktunk, egy ideig nélkülöznöm kellett a társaságukat, de minden nap lestem a villamosból, hogy melyik ablakban, erkélyen, pincelejáratban, parkban látok meg egy cicát. És egyszer egy rettentő hideg téli estén a lépcsőházunknál megláttam ŐT. Reszketett a vékony kis bundájában és nagyon éhes volt. Vittem neki langyos cukros tejet, simogattam, miközben habzsolta az ételt és tudtam, hogy ő lesz életem macskája. Süti velünk lakik (most már egy vidéki kertes házban) 9 éve.

Könyvmánia
Ez a szenvedélyem is gyerekkorom óta tart: a szüleim jó példával tanítottak az irodalom értékére, a könyvek szeretetére. Jólesik birtokolni is a könyveket, imádom látni, hogy több, mint egy teljes falat betöltenek... Azt hiszem, a gyerekeimre is rá tudom ragasztani ezt a "kórt", legalábbis már mutatkoznak ennek a jelei.

Kertmánia
Imádok kertészkedni, ilyenkor tél végén már teljesen zizi vagyok, annyira hiányzik, hogy matathassak valamit odakint... Azt hiszem, amíg kertem (és macskám) van, nem leszek depressziós, nem kell vadidegen pszihológusoknak kiöntenem a szívem, lelkem. A kertészkedés megnyugtat, kitisztítja a fejem és fizikailag is rendbetesz. Joga helyett is megteszi :)

Régi-tárgyak-mánia
Nagyon szeretek bolhapiacra járni, mindig lesem a lomtalanításokat és a régiségkereskedők boltjaiba is sokszor bekukkantok. Vannak tárgyak, amik megszólítanak. Látom bennük, hogy mik lehettek és hogy mik lehetnének... Nagy álmom, hogy egyszer legyen egy olyan kis boltom, lakberendező szalonom, ahol felújított régi bútorokat, tárgyakat is árulnék.

Kávémánia
Hát igen, kávé nélkül nem tudok létezni. De ez inkább a szenvedély kategóriába tartozik. Biztosan le lehetne szokni, de nem akarok... Szeretem így is, úgy is, amúgy is. Úgy vagyok a kávéval, mint Gombóc Artúr a csokoládéval...

Azt hiszem, ezek a jelentősebb mániáim, bár a párom még biztosan ide tudna írni egy fél oldalnyi (számára) idegőrlő szokásomat. A felsoroltakban is talál mindig kivetnivalót (drága, csak a helyet foglalja és drága, minek ez nekünk? és drága, mindent összeszőröz és drága...), de ő sem mentes a mániáktól. Szerencsére.

Kedves Misumma! Légy őszinte hozzánk és mesélj a szenvedélyeidről, mániáidról, rigolyáidról!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése