2011. május 5., csütörtök

Mosolygós cipók

New bread






















Most tényleg büszke vagyok magamra! Kenyeret sütöttem, vagyis inkább cipót, burgonyásat, mert azt szeretem igazán. 
Persze nem ment ez ilyen könnyen. Vasárnap ugyanis már próbálkoztam, igaz, akkor sima fehérkenyérrel, de az eredmény nem igazán győzött meg arról, hogy nekem kell saját készítésű péksüteményekkel ellátnom a családomat. Sem a kinézete, sem az íze nem volt valami eget rengető, úgyhogy kicsit el is szontyolodtam miatta. Rendes családom van, mert tisztességesen megkóstolták, majd nem túl lelkesen meg is ették azt a kis szeletet, amit próbaképpen adtam nekik. Mit mondjak, nem kértek repetát...
Ma itthon maradtam, és gondoltam, lesz ami lesz, nekiállok még egyszer és utoljára kenyeret sütni. Kikerestem egy igen guszta receptet Limara blogjáról. Erre a burgonyás kenyérre esett a választásom. Nem mindent úgy csináltam, ahogy írja (elég saccolós háziasszony vagyok), de nem nagyon tértem el az eredeti recepttől. Délelőtt 10-kor kezdtem hozzá, és egy fél órája lett kész a két illatos, ropogós héjú, foszlós bélű, mosolygós cipó :) Még azon melegében megettem egy csücsköt, már ha ennek a vigyori teliholdnak van ilyen része. Kíváncsi vagyok, mit szólnak majd hozzá a gyerekek, ha hazaérnek...


















  























Minden jót nektek!

8 megjegyzés:

  1. Annás, ezek a cipócskák igazán úgy néznek ki, ahogy kell! Kívül-belül egyaránt. Szinte érzem az illatát! Én megkenném vajjal, csipet só, és kész. Na jó, újhagyma. Ha van a kertben.
    Jó étvágyat!

    VálaszTörlés
  2. csodaszépek! én is imádom Limara kenyereit, nálunk a szendvicskenyér a nagy nyerő :-)

    VálaszTörlés
  3. Adél, tényleg nem kell cifrázni, isteni a vajas kenyér is :)

    Kriza, annyira belelkesültem, hogy valószínűleg végigpróbálgatom Limara receptjeit :)

    VálaszTörlés
  4. Hm!
    Most kezdenék egy kis koplalást, ne hozz kísértésbe....

    VálaszTörlés
  5. Vicces, de én is a héten kezdtem a fogyókúrát. Szerencsére ma tésztás nap van, úgyhogy belefért a csücsökevés :)

    VálaszTörlés
  6. Ez csodaszép, meg guszta, meg minden. Kedvet kaptam én is, pedig a kenyérrel-zsömlével eddig mindig befürödtem... :)

    VálaszTörlés
  7. nekem most sült ki a kenyerem.:)

    VálaszTörlés
  8. Köszi Hekka :) Én most olyan, de olyan lelkes vagyok, hogy el sem tudom mondani! A gyerekeknek is nagyon ízlett, már úgy kellett előlük elvenni :)

    Mammka, megéri vacakolni vele, most már biztos! Ki fogom próbálni a diós kenyeret is, és legközelebb a gyerekek is kapnak tésztát, amit gyúrhatnak kedvükre :)

    VálaszTörlés