2009. június 26., péntek

Morgócos makretta

Makretta with morgóc





Délután megkérdeztem a gyerekeket, milyen süteményt süssek? Simi a vállát vonogatta, Annácska viszont makrettát kért. Rutinos anyukaként a szemem sem rebbent, tudtam, hogy kár ellenkeznem, makrettát kell készítenem, ha törik, ha szakad. Igen ám, de mi a búbánat az a makretta??? Hosszú eszmecsere következett, aminek a végén megegyeztünk abban, hogy a makrettának morgóccal kell készülnie, viszont ez vajmi keveset segített rajtam. A konyhában találtam egy citromot, egy narancsot, gondoltam, ezzel kezdhetünk valamit... A képen láthatjátok a végeredményt!

Hozzávalók:

Tészta:
-25 dkg liszt
-17,5 dkg vaj
-2 dkg cukor
-1 tojás
-2 evőkanál víz

Töltelék:
-2 tojás
-10 dkg cukor
-2 dl főzőtejszín
-1 citrom leve és reszelt héja
-1 narancs leve
-20 dkg túró
-1 vaniliás cukor

A lisztbe belemorzsolom a vajat, belekeverem a cukrot, a tojást és vizet. Simára gyúrom, majd 40 percre a hűtőbe teszem. Kivajazott, kilisztezett tortaformába teszem a kinyújtott tésztát. A töltelék hozzávalóit összekeverem és beleöntöm a tészta közepébe. 160 fokon 30-40 percig sütöm.

A fenti recept Joanne Harris citromtortájának átköltése ;)


I asked my children in the afternoon, what kind of cake shell I cooke? Simon had no idea but Anna pleased "makretta". I thought "OK, I make makretta but what is it??? It doesn't exists, only in my daughter's fantasy." It doesn't matter! We talked about this cake a lot and we agreed to make makretta with "morgóc". It doesn't exists, too and it was not a help. But I found one lemon and one orange in the kitchen... You can see the outcome in the pictures!

1 megjegyzés: