2011. december 27., kedd

Kötött kék kendő

Knitted blue shawl








































Még októberben kezdtem kötögetni ezt a kendőt, Karina mutatta meg, hogyan is kell kezdeni (köszönöm :))) ). Az első sorok olyan gyorsan készültek, öröm volt a kézimunka, de ahogy egyre nőtt a szemek száma, úgy lett egyre több idő, míg végigértem egy-egy soron. A vége felé már csak dacból kötöttem, és folyton morogtam, hogy még mindig van a fonalból... Persze még tettem rá egy lapáttal, amikor a fodorhoz duplájára szaporítottam a szemeket, több mint egy óra volt végigérni a sorokon.
De karácsony estére végre elkészült a kendő. Sokáig tartott, de azt hiszem, megérte a sok munka :) 95 grammnyi hihetetlenül puha Malabrigo Lace baby merino gyapjúból kötöttem, végig simakötéssel, csak az utolsó néhány sort készítettem lustakötéssel, hogy ne pöndörödjön fel a kendő széle. A kendő blokkolás nélkül 150 cm hosszú és a középvonalán 63 cm. Nem is fogom blokkolni, mert így is elég nagy és annyira puha...
Az ünnepek alatti hosszú autózások közben pedig elkezdtem egy tűzpirosat is :)

Jó pihenést a téli szünetben!

8 megjegyzés:

  1. Szép lett ez a kendő és látszik rajta, hogy milyen meleg lehet!A szíe is különleges.Kár, hogy nem tudok kötni, csak horgolni. Talán jövőre megtanulok!

    VálaszTörlés
  2. Nálam is erősen készülődik egy arkangyal, hogy kendő legyen belőle, de még nem is mertem belefogni...

    Tiéd viszont gyönyörű és már kész is van :) Hányas tűvel készült?


    A képek esetleg mehetnek az 1001fonal blogjára is?

    VálaszTörlés
  3. DRága Annás! Nagyon szép lett! És a képen nem is látszik, hogy mennyire vékony a fonal, így még inkább le a kalappal, hogy volt kitartásod megkötni! Mutasd majd e gyönyörűséget, ha összefutunk :)

    VálaszTörlés
  4. Judit Eszter, aki olyan szépen horgol, mint te, az könnyen megtanul kötni is, csak el kell kezdeni :)

    Ági, tényleg kihagytam: 3,5-ös tűvel kötöttem a sálat. A képeket feltehetitek, csak kérlek, linkeljétek be hozzájuk ezt a posztot. Köszönöm :)

    Karina, köszönöm! Nélküled el sem tudtam volna kezdeni :) Remélem, januárban újra lesz találkozónk...

    VálaszTörlés
  5. egyszerűségében gyönyörű. nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  6. Köszi :) Ma reggelre elkészült a tűzpiros változat és délután elkezdtem egyet Annának is...

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép ez a kendő! El szabad kérni a mintáját? :$

    VálaszTörlés
  8. Timi, nem gondoltam arra, hogy leírom, nem is jegyzeteltem közben. De ha készítek hasonlót, majd leírom azt, jó? Egyébként a középen a nyaknál kell elkezdeni szaporítani, egyet-egyet középen, egyet-egyet a széleken. Így kötni legalább két hétig :) Aztán amikor már elég nagynak tűnik a kendő, duplájára kell szaporítani a tűn lévő szemeket és kötni újabb 2 hétig :) Az utolsó 10 sor lustakötéssel készült. Szóval valami ilyesmi. Ha megjönnek Barkáék új Gilicéi, kötök majd hasonló kendőt, akkor majd írok hozzá leírást is, jó?

    VálaszTörlés