2011. december 4., vasárnap

Karácsonyi dísz

Christmas decoration








































Már említettem, hogy a most két és fél hónapos kiscicáink miatt merész dolog lenne a 100 üveggömbömmel díszíteni a karácsonyfát, valami strapabíróbbra lesz szükség ebben az évben. Már készültek horgolt mohair hópelyhek (leírást itt találtok hozzájuk), világító díszek vasalható gyöngyből, tegnap pedig ezeket a díszeket bütyköltem.
A közepük süthető gyurmából van, amire sütés előtt lyukakat bökdöstem evőpálcikával. Amikor megsült, megkeményedett, mohair fonallal (Barka Vattacukor Chili és Porcukor), pelenkaöltéssel körbevarrtam, aztán az öltésekre horgoltam a dísz szirmait. A többi dísznek ki fogom vágni a közepét, mert kicsit nehezek lettek ezek a próbadarabok.
Hasonló módon készíthetünk medált, gyűrűalapra, kitűzőalapra vagy mágneskorongra is ragaszthatjuk a díszt, szóval sokféle módon felhasználhatjuk a süthető gyurma és a horgolás kombinációját. Próbáljátok ki!

12 megjegyzés:

  1. Nagyon édesek a kis bolyhos díszek!Remélem a cica is megkíméli őket.:O)))

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű! Abszolút kezdő vagyok a horgolás terén, de ezt szívesen elkészíteném. Elérhető a minta valahol?

    VálaszTörlés
  3. Tubaróza, én is remélem...

    Irenka, az úgy jó, ha a jövő hét végére elkészítem a leírást?

    VálaszTörlés
  4. Hogy Te miket ki nem találsz:o) Roppant ötletes. Első gondolatom az volt, hogy nem nehezek-e nagyon? Továbbolvasva láttam, hogy Te is így gondolod:o)

    VálaszTörlés
  5. Jó ötlet, gyerekekkel is készíthetjük, nagyon mutatós!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó lesz, köszönöm szépen! :)

    VálaszTörlés
  7. ó, de jó! :) Szép vasárnapot Annás!:)

    VálaszTörlés
  8. Nöné, ez volt az első próbálkozásom süthető gyurmával, és nincs is kisebb pogácsaformám, de tényleg nehezek lettek a díszek. Nem olyan vészesek, szerintem a karácsonyfa ága el fogja bírni, de vagy lyukasat, vagy kisebbet kell legközelebb készítenem. De egyszerűen imádok így kísérletezni :)

    Judit Eszter, Eszterda, köszi :)

    Irenka, igyekszem a leírással...

    VálaszTörlés
  9. Fantasztikusan ötletes díszek! Azért a kiscicáról képet kérünk!:o)

    VálaszTörlés
  10. Köszi Jucus :)Olyan képet, amin épp bontják a karácsonyfát és trancsírozzák a díszeket? Valószínűleg meglesz :)

    VálaszTörlés
  11. Annyira jó dolgokat találsz ki! Imádom ezeket is!

    VálaszTörlés
  12. Köszi :) A gyurmás részt a gyerekek is lelkesen tudják ám készíteni :)

    VálaszTörlés