2019. január 21., hétfő

Horgolt hatszögek

Egy takaró születése 2. rész















































Nagyon megmozgatta a fantáziámat ez a takaró, nem is bírtam magammal és két nap alatt egymáshoz is horgoltam a 37 hatszöget :) Kemény menet volt, de ismerem magam, annál türelmetlenebb vagyok, semhogy még egy vagy két napot rászánjak. Szombaton és vasárnap is reggeltől estig horgoltam, egészen belefeledkeztem a munkába...

Az összehorgolás kezdetét lépésenként fotóztam, remélem, ez a segítségetekre lesz majd.















































Kikészítettem a horgolótűt, az összehorgoláshoz választott fonalat, az összehorgolási sorrendet mutató vázlatot, a körkötőtűre felfűzött hatszögeket és egy hatalmas bögre kávét. A vázlatot érdemes tükörképként kinyomtatni, ugyanis a horgolás fonákjáról fogjuk összehorgolni a blokkokat. Ennek az az oka, hogy összehorgoláskor legtöbbször egy kitüremkedő sáv keletkezik a horgolás színén, én pedig ezt el szerettem volna kerülni. Majd látszik is a későbbiekben a képeken a különbség.















































Az összehorgoláshoz választott fonalból készítsünk egy csúszócsomót a horgolótűre, majd az első hatszög egyik csúcsán bökjük át a horgolótűt az ott található 3 szál közül 2 alatt (2 a horgolótű felett, 1 alatta).















































Készítsünk 1 láncszemet.















































Ezután minden pálca tetejébe horgoljunk 1-1 félpálcát. A hatszög egy oldalán 19 félpálca lesz (az első oldalnál az első láncszem is félpálcának számít).




























































































Fontos, hogy most is a hatszög félpálcái tetejének a felénk eső két szála alá bökjük a tűt. Amikor elérünk a hatszög következő csúcsához, készítsünk egy láncszemet, majd folytassuk a horgolást az előbbiek szerint.















































Amikor körbeértünk, kúszószemmel zárjuk a kört. Így néz ki az első hatszög körbehorgolva a fonákjáról...















































... és így a színéről. Nagyon szeretem a nagyimintát, de ha hagyományosan, csakis egyráhajtásos pálcákkal dolgoztam volna, akkor az összehorgolásnál nem marad meg a hatszög széle viszonylag egyenesnek, hanem az összehorgoló kör "beleharapott" volna a kontúrokba. Ezért kellett a félpálcás 9. kör, mert a félpálcák viccesek, a tetejükön nem kettő, hanem három szál van. Ha a két hátsóba öltve horgolom össze őket, akkor az elöl maradó egy szál megadja azt a körvonalat, amire szükségem volt ahhoz, hogy a hatszögek a lehető leghatszögebbek maradjanak. Így is pitykés egy kicsit, de nem zavaróan.















































Közelről még jobban látszik, amiről az előbb írtam.















































Folytassuk az összehorgolást. Húzzuk le a körkötőtűről a következő hatszöget, majd az első hatszögnél leírtak szerint horgoljunk félpálcákat az első oldalára. A csúcsánál ne horgoljunk láncszemet...















































...hanem kúszószemmel horgoljuk hozzá az első hatszög egyik csúcsához, az ottani láncszemet áthurkolva.















































Bökjük a horgolótűt a következő félpálca tetejének felénk eső két szála alá (első hatszög), hajtsuk a fonalat a tűre...















































... majd bökjük a tűt a következő félpálca tetejének felénk eső két szála alá (2. hatszög). Hajtsuk a fonalat a tűre...















































... majd húzzuk át a tűn lévő összes hurkon. Így készülnek azok a félpálcák, amikkel összehorgoljuk a megfelelő oldalakat. Nem olyan bonyolult ám, bele lehet jönni hamar. És igen, az ott macskaszőr :)















































Néhány félpálca után már látszik is az a kidudorodó sáv, amiről a poszt elején írtam. Azzal, hogy a fonákján horgoljuk össze a hatszögeket, ez a sáv a takaró hátuljára kerül.















































Ez sem csúnya egyébként...















































... de nekem a másik oldal sokkal jobban tetszik :)















































Az összeállítási sorrendre ügyelve horgoljuk egymáshoz a hatszögeket.















































Arra figyeljünk, hogy a hatszögek fonákja legyen felénk és hogy a félpálcák felénk eső két szálába öltve horgoljuk össze őket. Érdemes ezt többször ellenőrizni, nehogy jóval később vegyük észre a hibát.















































Ahogy növekszik a takaró, úgy lesz egyre színesebb, egyre vidámabb, ezért sem tudtam abbahagyni hétvégén a horgolást :)















































Amikor elkészültem az összehorgolással, három hibát találtam benne, de ez már így marad...

A legnagyobb munkán túl vagyok, most jönnek majd a kiegészítő hatszögek, aztán a szegély. Ahogy haladok, jelentkezem újra.

Jó horgolást!

2 megjegyzés:

  1. Nem csodálom, hogy Szöszinek tetszik, az ő színeire rímel ez a másik szépség!

    VálaszTörlés