2019. január 26., szombat

Horgolt hatszögek

Egy takaró születése 3.















































Összehorgolódtak a hatszögek, ideje kiegyenesíteni a takaró szélét. Ehhez félhatszögeket kell horgolni, mindjárt kétfélét. Az egyik fajtából 2 x 3 darab kell, ezek kerülnek majd a takaró rövidebb oldalára, a másikból pedig 2 x 8 darab, ezek a takaró hosszabb oldalát egészítik majd ki.















































Érdemes egyszerre meghorgolni az összes félhatszöget. A gombolyagokat ide tettem, oda tettem, próbálgattam, hogy melyik szín hol mutat a legjobban. Amikor meg voltam elégedve a színharmóniával, elkezdtem horgolni a hatszögeket.




















Ebből a típusból hatot horgoltam...
























... ebből pedig tizenhatot.  Egy félhatszöghöz nagyjából 10 g fonal kellett.
A félhatszögeket is a helyükön szerettem volna tartani ideiglenesen, amíg oda nem horgolom őket a megfelelő hatszögekhez, mert nem biztos, hogy meg tudtam volna jegyezni a színsorrendet, és hogy a szörnyecskéim ne keverhessék össze őket...















































... ezért rövid fonaldarabokkal lazán hozzákötöttem a félhatszögeket a takaróhoz arra részre, ahova szántam őket.















































Az összehorgolást a rövidebb oldalakon kezdtem, ugyanúgy, mint az egész hatszögeknél, félpálcákkal a horgolás fonákjáról. Először a félhatszög leghosszabb oldalát horgoltam végig, a sarkon egy láncszemet készítettem, majd a következő oldalra is félpálcákat horgoltam.















































Ezután kúszószemmel hozzákapcsoltam a félhatszöget a megfelelő hatszög sarkához...















































... majd a hatszögek összehorgolásánál ismertetett módon (előző poszt) hozzáhorgoltam a félhatszöget a hatszöghöz.















































Ezután a félhatszög következő oldalát hozzáhorgoltam a megfelelő hatszöghöz. A második félhatszögnek már három oldalát hozzá tudtam horgolni a takaróhoz, a harmadiknak viszont csak két oldalát. Amúgy egyértelműen látszik, hogy melyik oldalakhoz tudom hozzáhorgolni a pótlást, amelyik oldal már "be van szegve" az összehorgoláshoz használt fonallal, ahhoz tudom csatlakoztatni a félhatszöget. Ahol nincs ilyen, ott csak félpálcákkal végighorgolom a félhatszög oldalát.
















































A takaró hosszanti oldalán lévő félhatszögekkel is ugyanígy jártam el. Először végighorgoltam a leghosszabb oldalt, készítettem egy láncszemet, majd végighorgoltam a következő oldal is.















































Kúszószemmel a megfelelő sarokhoz kapcsoltam a félhatszöget, majd félpálcákkal összehorgoltam az oldalakat.















































Félpálcákkal folytattam az összehorgolást...















































... az utolsó oldalt viszont csak félpálcákkal végighorgoltam, mert még nem tudott ez az oldal sehova sem kapcsolódni. A következő félhatszögek a leghosszabb oldal kivételével már minden oldalukon hozzáhorgolhatók a takaróhoz, az utolsó félhatszögnek pedig a leghosszabb oldala és a legutolsóként sorra kerülő oldala nem kapcsolódik egyik blokkhoz sem.















































Egész hamar körbe lehet érni a takarón, bár még mindig nem vagyok készen, mert el kell dolgozni a fonalvégeket és kap némi szegélyt is a hatszögblokkos takaró. Csak azt még ki kell találnom :)

És amíg el nem felejtem, az összehorgoláshoz összesen 3,5 gombolyag (175 g) fonalat használtam fel.

5 megjegyzés:

  1. Köszönöm. Ez nagyon izgalmasan alakul. Én még csak a hatszögek gyártásánál tartok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sok munka van ezzel a takaróval, de remélem szeretni fogod a végeredményt :)

      Törlés
  2. Pont azt akartam kérdezni, hogy mennyi az annyi, vagyis mennyi fonal ment bele összesen a szorgosméhecske-takaródba. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majdnem elfelejtettem odaírni, pedig fontos :)

      Törlés
    2. De nem a szegélyhet, hanem az egész takaró hány deka lett?

      Törlés