2016. november 14., hétfő

Két kéz, két fonal...

Rose with graphite gray
















































... két szín, két óra. Ennyi kell összesen ehhez a pihe-puha és kályha-meleg, gigantikus és most télen igencsak divatos nyakmelegítő elkészítéséhez. Nem. Horgolótű nem kell :) Mindjárt el is mesélem, hogy miért nem.
Az 1001fonal ismét felkért pár kreablogost, hogy teszteljenek néhány új téli fonalat, én a Phildar Phil Express fonalából választhattam két gombolyagnyit. A fonal a fotókon puhának és viszonylag vastagnak tűnt, de a valósággal akkor szembesültem, amikor a boltban kiválasztottam a színeket, amikkel dolgozni szerettem volna. Ez egy brutálisan vastag fonal, 200 g mindössze 60 m...
Egy gombolyag Rosee és egy gombolyag Minerai árnyalat jött velem haza, azonnal beleszerettem a sötétszürke és a bágyadtrózsaszín párosba.
















































Itthon jutott csak eszembe, hogy nekem nincsenek ilyen vastagságú fonalakhoz való tűim, így ezt a problémát gyorsan meg kellett valahogy oldanom. Mivel tudok helyettesíteni ilyen brutál vastag horgolótűt? Mi van kéznél? Hát a kezem :) Egy gyors horgoláspróba után bevackoltam magam a kanapéra, és két óra alatt meghorgoltam a nyakmelegítőt.























A minta nagyon hasonlít a rizskötéshez, láncszemek és rövidpálcák váltogatásából készül, a lényeg, hogy láncszem fölé rövidpálcát horgoljunk, rövidpálca fölé pedig láncszemet.
Úgy gondolom, kezdők is könnyen megbirkózhatnak ezzel az egyszerű mintával, és a sikerélmény garantált, akár magunknak horgoljuk a nyakmelegítőt, akár ajándékba készítjük.
















































Én el fogom ajándékozni, de erről majd máskor írok...

6 megjegyzés:

  1. Hú, ez nagyon klassz lett, és a készítési mód is különleges - nem beszélve a modellről! Szép konstelláció, na!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Ez a fonal pont olyan, mint a lányom, először nehéz ráhangolódni, folyton különcködik, nem illeszthető be a megszokott keretek közé, de ha rájön az ember, hogy hogyan közelítsen hozzá, akkor melenget szívet, lelket...

      Törlés
  2. Anna, így ez egy igazi kézimunka :) Továbbra is sok sikert!

    VálaszTörlés
  3. éppen kétféle zöldön merengtem, amit tavaly kaptam ajándékba. Ezek is túlságosan vastagok :) mivel nekem is csak két gombolyagom van, valami ilyesmin gondolkodtam. Most már biztos, hogy nyakmelegítő lesz belőle! Az ötletért gratulálok, jópofa lett az kézzel horgoltad, olyan egyenletes, hogy sokan tűvel sem tudnának így :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Még nem horgoltam eddig ilyen fonalból én sem, és eltartott egy darabig, amíg kitaláltam, hogy mi legyen belőle, de azt hiszem, egész jól sikerült a nyakmelegítő. És ahhoz képest, hogy milyen vaskos a fonal, meglepően puha és kicsit sem merev maga a ruhadarab. Majd mutasd, hogy milyen lett a zölded :)

      Törlés