2017. május 30., kedd

Elkezdtem kötni...

Knitted dress















































... az 1001fonal tavaszi-nyári tesztfonalával és nem tudtam abbahagyni :) Amikor tesztelésre választhattam 5 gombóc Phil Noe fonalat, megakadt a szemem ezen a két színen, azonnal tudtam, hogy a homokszín-korall párosból szuper pólót tudnék kötni. A fonal összetétele is ezt sugallta, a fele pamut, ami puha és jó nedvszívó, a fele akril, ami ugyan nem kedvencem, de sokat segít abban, hogy ne páncélt kössünk, hanem egy simogatóan puha felsőt. A fonal szerkezete is különleges, olyan, mintha kötött zsinór lenne, ettől vastag ugyan maga a fonal, ennek ellenére mégis könnyű, levegős. A lényeg, hogy szerelem volt első látásra :)















































Neki is láttam a kötésnek, egyszerű fazont választottam a pólóhoz, fentről kezdett raglánujjasat, ezt addig tudom kötni, amíg van fonalam, nem kell sokat gondolkodni rajta, nekem való tényleg :)
A kötéspróba 4 mm-es tűvel lett szép, hát azzal kezdtem neki a munkának.















































Nemrég jutott eszembe egy passzémegoldás, pont megfelelő volt ez a ruhadarab, hogy ki is próbáljam. Nem akartam bordás passzét, visszahajtottat sem, a lustakötés nem kedvencem. A visszapöndörödő harisnyakötés tetszik ugyan, de meg szerettem volna kissé zabolázni, ezért 5 kör után kötöttem 1 fordítottat, ez díszít is és valamennyire megakadályozza, hogy a kötés addig söndörödjön, ameddig a kedve tartja. Tetszik ez a megoldás, szerintem fogom még használni máskor is.















































A póló pedig nőtt, növekedett, és csak nem bírt megállni pólóméretnél. Túl jó volt róni a sima köröket, a szín gyönyörű, a fonal puha, mi kell még? Amikor az 5 gombóc Noét elkötögettem, készen is lehetett volna a póló, pont megfelelő méret lett volna, de inkább vettem még pár gombolyagot, hogy ruhát köthessek :) Telt az idő, fogytak a fonalak, míg végül 7 gombócnál csak megálltam.

A ruha istenien néz ki, imádom, de be kellett látnom, hogy nem az én alakomra való, mivel minden idomot megmutat, hangsúlyoz. De szerencsére lett gazdája, akin tökéletesen áll, szóval a végtelen ruhakötős sztori happy enddel végződik :) Magamnak meg kötök majd ebből a finom kis fonalból egy cuki kardigánt, mert megérdemlem :)

12 megjegyzés:

  1. Nagyon szép kis dizájner holmi lett, és csodálatos a kötésképe: egyenletes, de még pont azon a határon, ami láttatni engedi, hogy kézzel készült darab. Egyszerűen tökéletes!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Sajnos én nem vagyok elég tökéletes egy ilyen ruhához...

      Törlés
  2. csinos, rafináltan elegáns. alapdarab az igazi nő ruhatárában. szerencsés, aki hordhatja!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, szerencsés :) De fogok tervezni olyan ruhát is, ami még nekem is jól áll :)

      Törlés
    2. de jó! akkor azt talán majd én is hordhatom :) addig is jól lefogyok majd :D

      Törlés
  3. Ha nem lett volna gazdája, én jelentkeznék, mert beleszerettem ebbe a ruhába! Gyönyörű :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még el sem készült a ruha, amikor már megtalálta a gazdáját...

      Törlés
  4. Wow..gyönyörű. . Az a passzé is, milyen jó ötlet tényleg. (El is raktározom ;))

    VálaszTörlés
  5. Leírás is készült a felülről kezdett raglán ruháról, ami pulóvernek indult? Itt a technikai leírásra gondolok. Szemek kiszámítása a nyaknál, aztán a megfelelő szaporítással elért méret.
    Köszönettel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem írtam mintát, csak örömkötés volt (néha ilyen is kell :) ), és sajnos már utána sem tudok járni, mert a ruhát elajándékoztam.

      Törlés