2015. december 2., szerda

Tegnap délután...

New hat in the finish

















































... kezdtem kötni egy sapkát a varjútövissel festett drops lace fonalból. Kétszálasan kötöttem, mert amúgy túl vékony lenne, és jövő karácsonyra sem készülne el. Így viszont...

Yesterday I started knitting a hat from my naturally dyed yarn (drops lace, coloured with buckthorn). I knitted with two strands because this yarn is too thin. Today I finished the hat...

















































... ma délután be is fejeztem, pedig Szöszi is segített :) A mintát jegyzeteltem, hamarosan (reményeim szerint még karácsony előtt) felteszem a leírást a ravelry-re. A blokkolást...

...  despite of my little cat helped me :) I noticed the steps during the knitting, so I'm going to upload this new pattern to ravelry, maybe before Christmas. I blocked the hat...

















































... elég viccesen oldottam meg, lufit fújtam a sapkába :) Ez az ötlet most jutott az eszembe, bár biztosan nem én találtam fel a spanyolviaszt, és valószínűleg köztudott dolog, hogy így a legegyszerűbb blokkolni egy sapkát, de hátha más sem hallott még erről a megoldásról, és innentől mást sem akar majd, csak sapit blokkolni, pont mint én :)

... with an easy and (for me) new method, I inflated a balloon into the wet hat. It looks so funny :)

17 megjegyzés:

  1. nahát, ez a szín!!!! hányas tűvel kötötted?
    szerintem azért rajongunk sokan a macskákért, mert ők is azt szeretik, amit mi: a kényelmes, meleg zugokat, a fonalakat rendezni, gombolyítani, kötni-horgolni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan élő ez a zöld, a valóságban még talán élénkebb is, mint a képen. 3 mm-es tűvel kötöttem a sapkát, és viszonylag laza, olyan kis "omlós" lett így.
      A macskák zseniálisak úgy, ahogy vannak :) Bár annak jobban örülnék, ha Szöszi kevesebbet kézimunkázna...

      Törlés
  2. Csuda klassz lett a sapka!!!
    Szöszi hogy figyeli a leírást...elmélyülten tanulmányozza... aztán lehet egy éjjel előkapja a titkos kötőtűit és meglep valami csodással karácsonyra :o) Szerintem tőle minden kitelik!

    VálaszTörlés
  3. Milyen szép színe lett ennek a fonalnak. :) Izgalmasnak látszik a minta is... :)
    Jó ötlet nagyon a lufi, holnap veszek is, de nekem angyalkák szoknyáját kellene blokkolnom vele.. Köszönöm az ötletet!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma már volt rajtam a sapka, bár ajándéknak szánom, de egyszerűen ebben kellett mennem a városba :)

      Törlés
  4. De kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a minta kisimulva! Valami növényi motívumnak tűnik, mint a tulipán vagy a vaddohány termése - izgalmas! (Én babasapkát próbálgattam kötés közben lufira, baba híján :-) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erősen stilizált növénymotívum van a sapkán, nem igazán tudni, milyen, de egyértelműen növény. Még lesz hozzá nyakmelegítő is...

      Törlés
  5. Micsoda gyönyörűséges a színe!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A varjútövis tud ilyet. Sőt még ilyenebbet is, mert a tiszta gyapjút egészen sötétre festette.

      Törlés
  6. Az én monitorom nem adja vissza a gyönyörű színét, a mintát meg nagyon várom! A lufis ötlet zseniális.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lesz minta, holnap megírom, aztán jöhet a teszt...

      Törlés
  7. Hú, meg ha! Nagyon tetszik ez a szín, a mintát nagyon huncutul rejtelmesítetted. :) Én is így szoktam blokkolni a nem beret sapikat! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szokásom idegesítő módon titkolni ezt-azt egy ideig :) Amúgy éreztem ám, hogy a lufis sapkablokkolást nem én találtam fel...

      Törlés
  8. Hol található meg a minta?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most még éppen nem elérhető, de amint tudok fotózni (ebben a vacak időben csak vacak képeket tudtam készíteni eddig), összeállítom a pdf-et, és a felteszem a ravelry-re. A blogra kiposztolom, ha megvagyok, és elérhető lesz a minta.

      Törlés