2012. május 20., vasárnap

Fincsi :)

Yummy :)










































Általában sem viszem túlzásba a főzőcskézést, de sütni tényleg szeretek, főleg kelt tésztákat. Ebédre most sem volt aranyló húsleves cérnametélttel, rántott hús petrezselymes krumplival és háromféle sütemény. Viszont sütöttem kakaós csigát (most is) Horváth Ilona receptje szerint. Egy fogás, de kiadós, nem reklamált senki, én meg nem töltöttem az egész vasárnap délelőttöt a konyhában. Szóval mindenki jól járt, mert a kakaós csiga finom volt :)
Amúgy mostanában a kreativitásom sajnos szünetel, azért nem írok a blogba...

Minden jót nektek!

11 megjegyzés:

  1. Én is a Horváth Ilonás szakácskönyvbőlkészítem a kakaós csigát...Isteni! :)
    A kreativitás nem vmiféle kötelező olvasmány, amit muszáj kiolvasni...majd jön az ihlet! Várom! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó az a szakácskönyv, nagyon :) Igaz, hogy kép nincs benne...
      A kreativitáshoz pedig azt hiszem, csak pihennem kellene...

      Törlés
  2. uuu... csodas, csodas kepek :) A kelt teszta nagyon a gyengem :D Regen a linzerfelekert voltam oda, de egy ideje atvette a vezeto szerepet a kelt tesztak sora...
    Mondd csak, receptet is akartal irni? :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A linzert is szeretem :)
      A recept a kedvedért:
      Hozzávalók
      a tésztához 60 dkg liszt, 3 dkg élesztő, 2 tojássárgája, 2 evőkanál olaj, egy csipet só, 1 evőkanál cukor, szükség szerint tej; a töltelékhez 5 dkg vaj, 5 dkg margarin, 3 evőkanál porcukor, kakaópor; 2 dL vaníliás cukorral édesített tej.
      Az élesztőt a cukros tejben felfuttatjuk, majd összedolgozzuk a liszttel, a tojássárgájákkal, sóval, és annyi langyos tejjel dagasztjuk be, hogy közepesen kemény tésztát kapjunk. Amikor már egyenletes, "szálas" a tészta, beledolgozzuk az olajat is. Kilisztezett edényben, liszttel meghintve duplájára kelesztjük, majd lisztes deszkán ujjnyi vastag téglalappá nyújtjuk. Megöntözzük a a megolvasztott vaj és margarin keverékével, meghintjük kakaós porcukorral, és összesodorjuk, akár a beiglit. Éles késsel másfél ujjnyi vastag szeletekre vágjuk, és az így nyert csigákat kivajazott magas falú zománc tepsibe egymás mellé tesszük. Megöntözzük a maradék vaj-margarin keverékkel, és hideg sütőbe tesszük. A sütőt 170 fokra melegítjük. Amikor majdnem kész, forró vaníliás tejjel megöntözzük, és így sütjük készre.
      Jó étvágyat :)

      Törlés
  3. Nyami.. még így is érezni az illatát, finomságát!!
    Pihenj!! És ihless meg. Én 8. hete nem értem fonalhoz..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Süssek nektek? Szívesen megteszem :) Az ihlet pedig csak nem jön...

      Törlés
  4. Imádom a kakaós csigát! Nekem is a gyengéim a kelt tészták (tele van vele a blogom).
    Úgy látom, hogy a kicsi kezek tulajdonosának is nagyon ízlett a kakaós csigu... :)) Fincsi.

    VálaszTörlés
  5. Ja! Elmentettem a receptet, ha nem baj?! :

    VálaszTörlés
  6. nálunk is alapkönyv, ebből tanultam főzni (anyukámé volt) rongyosra lapozgattuk, de a legtöbb tésztát még mindig ebből készítem. az ihlet majd megjön ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jó kis könyv, mi is szétesősre forgattuk már :) Az ihletet még mindig várom...

      Törlés